• Kampagne: Fairtrade-mærket tager hensyn til både mennesker og miljø

     | 

    Kampagne: Fairtrade-mærket tager hensyn til både mennesker og miljø

    Vi har sagt det før, og nu siger vi det igen i vores digitale oktober-kampagne: Hvis verden vil lykkes med den grønne omstilling, skal små råvareproducenter som dyrker vores kaffe og kakao med ind i klimakampen. Fairtrade-mærket stiller fx miljøkrav […] Læs mere

  • Forbrugerne skal gøre verdensmål til hverdagsmål

     | 

    Forbrugerne skal gøre verdensmål til hverdagsmål

    Selvom verdensmålene ikke længere er ’talk of the town’, og ESG’er, inflation og energikrise har overtaget toppen af debatlisterne, må vi ikke glemme, at verdensmålene stadig er højaktuelle – og langt fra indfriede. I marts lancerer Fairtrade-mærket Danmark en kampagne, […] Læs mere

  • Fairbruary – lad os handle fair i februar

     | 

    Fairbruary – lad os handle fair i februar

    I hele februar sætter Fairtrade-mærket Danmark spot på at handle fair. Det gør vi med kampagnen Fairbruary, hvor vi opfordrer danskerne til at forsøge at leve en hverdag med et forbrug, der er lidt mere fair. Når vi køber ind, […] Læs mere

  • Den grønne omstilling kan også være gul

     | 

    Den grønne omstilling kan også være gul

    Den grønne omstilling kan også være gul! Sådan lyder en af overskrifterne i Fairtrade-mærkets digitale kampagne, som rulles ud i denne uge. For hvis vi vil lykkes med den grønne omstilling, skal alle verdens små råvareproducenter med ind i klimakampen. […] Læs mere