Markedsfør dit Fairtrade-produkt
Fairtrade-mærket giver jer en bred vifte af muligheder for at kommunikere om den forskel, I skaber for lokale producenter, der bor i nogle af verdens mest udsatte områder – og ikke mindst om den merværdi, jeres kunder bidrager med ved at købe produktet.
Med Fairtrades standarder og indsatsområder giver det utallige muligheder for at kommunikere budskaber om etisk handel for jeres virksomhed.
Kommunikationen med Fairtrade:
- Kernefortællingen om fair løn og arbejdsvilkår.
- Fairtrades minimumspris er unik. Når lokale producenter sælger deres råvarer som Fairtrade, får de en mere fair og stabil pris.
- Brug af Premium-midler til lokale projekter som skoler, sundhedsydelser og produktionseffektivisering.
- Krav om miljøbeskyttelse er en del af Fairtrades standarder og støtter lokale producenter i kampen mod klimaforandringer.
- Impact stories, tal og fakta fra det kooperativ eller den plantage, I sourcer råvarer fra (kontakt os).
I kan også skræddersy materialet, så det passer til netop jeres kommunikationsunivers.
Fairtrade er god forretning
Nutidens forbrugere er klimabevidste, og de vil gerne være aktive deltagere i virksomheders indsats for at understøtte og indfri verdensmålene.
Fairtrade stiller krav til både sociale og økonomiske vilkår samt miljøkrav til fx forsvarlig håndtering af affald, vandforbrug, beskyttelse af biodiversitet og dyreliv samt forbud mod brug af giftige sprøjtemidler.
Ved at blive Fairtrade-certificeret kan din virksomhed både opnå nye kundegrupper, øge indtjeningen og sætte flueben ved en lang række af punkterne i jeres CSR-strategi. Samtidig er det en værdifuld mulighed for at engagere sig direkte med forbrugeren.
Fairtrade arbejder for at sikre, at forsyningskæderne understøtter mennesker og miljø bag produkterne. Det arbejde kan du med fordel bidrage til ved at blive Fairtrade-certificeret.
Kampagner
Hvert år afholder vi i Danmark tre forbrugerrettede kampagner, som vi kommunikerer ud til forbrugerne i samarbejde med detailhandlen, licenshavere og samarbejdspartnere.
- Uge 9-12
- World Fairtrade Day
- Efterårskampagne
Vickie Enné Ryge
Kunde- og marketingchef
Vickie er ansvarlig for Fairtrades BtB-kunder, kommercielle samarbejde og markedsføring.
41932970vickie@fairtrade-maerket.dk