GØR DIT PRODUKT FAIRTRADE

Ved at sætte Fairtrade-mærket på dine produkter, kan du vise dit etiske engagement til dine kunder. Samtidig kommer du tættere på din forsyningskæde, og du gør en konkret forskel for bønder og arbejdere i nogle af verdens fattigste lande. Derudover udgør Fairtrade-standarden og den uafhængige kontrol et robust compliance-system. 

Her kan du læse om forskellige måder, du kan samarbejde med Fairtrade på, finde inspiration til nye Fairtrade-mærkede produkter, hente materiale og meget mere.

  • ty

    Kommercielt samarbejde med Fairtrade

    Du kan samarbejde kommercielt med Fairtrade på primært to måder: Enten ved at forhandle eksisterende Fairtrade-mærkede varer eller ved at sætte Fairtrade-mærket på dine produkter. 

  • jfgjgfj

    Produktbaseret model (ATCB)

    De fleste virksomheder, der får Fairtrade-mærket på deres produkter, samarbejder med os ud fra en produktbaseret model om, at alle de ingredienser i produktet, der kan være Fairtrade-certificerede, skal være Fairtrade-certificerede. 

  • rosenblog

    Ingrediensbaseret model (FSI)

    Fairtrades ingrediensbaserede samarbejdsmodel (FSI) giver virksomheder mulighed for at fokusere på at indkøbe én – eller udvalgte – ingredienser på Fairtrade-vilkår. Dermed adskiller modellen sig fra Fairtrades klassiske produktbaserede model (All That Can Be, ATCB), hvor samtlige ingredienser, der kan være Fairtrade, skal være Fairtrade.  

  • findproduct 2

    Fairtrade Connect

    Fairtrade har sit eget system til registrering og rapportering af Fairtrade-varer.

  • off udbud

    Offentlige indkøb

    Her kan du få viden om muligheden for at efterspørge Fairtrade-mærket i offentlige udbud.

  • kampagner fairtrade

    Kampagner

    Kampagner i 2020
    Fairtrade afholder hvert år to store kampagner i detailhandlen, oftest i uge 9-10 og uge 42-43. Her indbyder vi alle samarbejdspartnere til at deltage for at sætte fokus på Fairtrade-produkter og vores mærkesager.  

    I forbindelse med kampagner tilbyder Fairtrade materiale til sociale medier, trykte og online medier, tilbudsaviser samt instore-materialer mm. Se fx oplægget til Morgenmadskampagnen. 
     
    Fairtrade fejrer 25 år   I 2019 fylder Fairtrade 25 år i Danmark. Det fejrer vi med en stor jubilæumskampagne, der finder sted i perioden 7. oktober til 22. november. Vil I være med, så tøv endelig ikke med at kontakte os.

    Brug for hjælp?
    Kontakt os endelig, hvis I har spørgsmål eller brug for tilpasning af materialer til markedsføring. Husk, at al materiale skal godkendes på forhånd af: susanne@fairtrade-maerket.dk.
     

    Tak for jeres opbakning!
     
    Mange hilsner  

    Alle os i Fairtrade

  • Vaerktoejskasse - Fairtrade

    Redskabskassen

    Her har vi samlet materialer, der kan bruges af alle, som ønsker at anvende Fairtrade i deres markedsføring.


    I er altid velkomne til at kontakte os for en snak om, hvordan vi kan skræddersy materiale individuelt til jer. 


    Susanne Gjedsig Thomsen 

    Marketing Manager


    susanne@fairtrade-maerket.dk 

    Mobil: 31 68 28 55 

  • senesteproduktnyhedersecondary

    Seneste produktnyheder

    Der er mere end 1.400 Fairtrade-produkter på det danske marked – og der kommer heldigvis hele tiden flere til. Over 75 % af dem er også økologiske. Her kan du se nogle af de seneste produktnyheder på markedet.

  • hgk

    Nyhedsmail

    Vil du følge med i nyheder fra Fairtrade målrettet til vores samarbejdspartnere?