28 oktober, 2015

Måltidspartnerskabets kampagneårshjul

Af Jonas Giersing, Direktør

Jeg glæder mig meget til udrulningen af dette initiativ og håber, at det vil blive godt modtaget. Stort tak til vores samarbejdspartnere!

Ø-mærket, Nøglehullet, Svanemærket, MSC og Fairtrade
Mærket er eksempler på officielle ernærings- og bæredygtighedsmærker
og private mærker med høj troværdig og relevans
for de danske forbrugere. Sådanne produktmærker er vigtig og
brugbar information, når forbrugerne køber ind i dagligvarebutikkerne.
Måltidspartnerskabet har i samarbejde med en række
produktmærker udviklet Måltidspartnerskabets kampagneårshjul,
der giver et overblik over årets forbrugerrettede kampagner.

Detailhandlens parter, producenter, foodservice markedet, NGO’er og Måltidspartnerskabets egne partnere har gennem flere år ønsket sig et overblik over relevante forbrugerrettede kampagner for fødevare- og bæredygtige produkter i Danmark. Med Måltidspartnerskabets kampagneårshjul får detailhandlen, forbrugerne og mærkeejerne selv nu et overblik og en almanak, der fortæller, hvornår disse mærker kører kampagneaktiviteter overfor forbrugerne og er særligt fremhævet i eksempelvis dagligvarebutikkerne.

Med Måltidspartnerskabets kampagneårshjul er der nu udviklet en teknisk platform, der øger synligheden af relevante forbrugerrettede kampagner med relation til mad og måltider samt bæredygtige produkter. Ved at skabe overblik over de forbrugerrettede kampagner håber Måltidspartnerskabet at bidrage til at gøre det nemt for dagligvarehandlen og alle interesserede mærkeejere at samarbejde og koordinere deres kampagner, og dermed også gøre det nemt for forbrugerne at købe ind til og spise sundere måltider.

I forbindelse med udviklingen af Måltidspartnerskabets kampagneårshjul inviteres partnere og eksterne organisationer og mærkeejere til at deltage i et stående forum for mærkeejere, der kan koordinere og samarbejde om forbrugerkampagner og samarbejde med dagligvarehandlen. Det er ambitionen, at dette forum mødes 2-4 gange årligt bl.a. for at drøfte samarbejdsflader i forhold til detailhandel, grossister, foodservice, synergier og timing af kampagner, samarbejde om kendskabsanalyser, forbrugerkommunikation, markedsføring o.a. 

Måltidspartnerskabets kampagneårshjul er tilgængelig på www.maaltidspartnerskabet.dk, så interesserede mærkeorganisationer og andre hurtigt kan tage værktøjet i brug og bidrage til at skabe sig et overblik. Det er de enkelte mærkeejere, der løbende opdaterer årshjulet. Andre troværdige og relevante mærker er velkomne til at deltage og bidrage til at gøre overblikket på mærkningsområdet endnu større.

Skriv kommentar

 
 
 

Blog

Arkiv

Kategorier